Ha' det godt - Øvelse 4

Dato: Revideret 14. juli 2017 - første publicering 28. november 2007
Hjemmetræning med Lotte Paarup

Øvelsen træner forsiden af overarmen, mave og ryg og her skal du bruge både elastik og bold.

Udgangsstilling

Sæt dig på bolden med fødderne let spredte. Hav god kontakt i bolden med dine sædeknuder, ligeligt på begge, og lad fødderne (hele foden) have god kontakt til underlaget.

Læg midten af elastikken under den venstre fod og vikl begge ender omkring venstre hånd. Bøj en lille smule i albuen og vend håndfladen opad. Lad overarmen være lodret som kroppen. 


Bevægelse

Bøj albuen så meget som muligt og stræk den roligt igen. Hvis du kan, så løft samtidig den modsatte fod fra gulvet, når armen bøjes - sæt den ned igen, når armen strækkes.

Hold hele tiden ryggen lodret, og undgå at skyde vægten til siden - hold samme kontakt til begge sædeknuder undervejs.

Husk at trække vejret hele tiden, så dybt som muligt, og fuldend dine udåndinger. Dette hjælper dig til at få maksimalt ud af øvelserne. Lav bagefter øvelsen med den anden side. 

Øvelsen træner primært

Forside overarm, mave og ryg.

Læs mere om, hvordan du vælger det rigtige udstyr eller køb det her.

Gå videre til øvelse 5.