Ha' det godt - Øvelse 13 - Bonus

Dato: Revideret 10. august 2017 - første publicering 28. november 2007
Ha' det godt - Øvelse 13 - Bonus

Øvelsen "vækker" mavemusklerne og din balance. Du skal derfor have god plads omkring dig, så du ikke rammer noget, hvis du skulle miste balancen.

Vil du lidt mere? Så er denne øvelse noget for dig!

Øvelsen ”vækker” mavemusklerne og din balance. Vær opmærksom på at den er meget balance krævende. Du skal derfor have god plads omkring dig, så du ikke rammer noget, hvis du skulle miste balancen.

Men tag det helt roligt – øvelsen ser sværere ud, end den er. Fokuser på øvelsen og tænk på at bruge dine mavemuskler, så skal det nok gå – øvelse gør mester! 


Udgangsstilling

Stil dig lige bag bolden. Sæt knæene let spredte mod bolden og læn dig fremover med ret ryg, hvor du placerer hænderne let spredte på bolden. 

Bevægelse

Læg vægten frem på hænderne samtidig med at du lægger kropsvægten ind over bolden, indtil fødderne slipper gulvet. Find balancen på alle fire på bolden og hold stillingen så længe som muligt.

Skulle du ende med at kede dig, kan du f.eks. lege med at løfte skiftevis den ene og den anden arm, når du står på alle fire på bolden.

Husk at trække vejret hele tiden, så dybt som muligt, og fuldend dine udåndinger. Dette hjælper dig til at få maksimalt ud af øvelserne - og specielt at holde koncentrationen i denne øvelse! 


Øvelsen træner primært

Mave, ryg, skuldre og hofter - og så naturligvis tonsvis af balance, som i de fleste af alle andre øvelser 

Gå videre til strækøvelser.