Tyndhåret på toppen? Stop hårtabet naturligt

|
Kilde: Healthypanda.net
Dato: 20. oktober 2017
Tyndhåret på toppen? Brems hårtabet naturligt

Hvis dit hår bliver tyndere, kan du ændre din livsstil og bremse processen.

Ingen har lyst til at tabe håret. Men på den ene eller anden måde vil det ske for både mænd og kvinder. Måske bliver vi ikke alle sammen skaldede, men håret bliver tyndere, og vi får lidt højere tindinger.

Måske tænker du, at det bare er surt show, og at der ikke er noget at gøre ved det. Men heldigvis kan du selv gøre noget for at bremse processen:

1. Saft fra løg

Udover at løg får mange af os til at græde, kan de måske også få dig til at græde af glæde. The Journal of Dermatology har udgivet en lille undersøgelse, der viser, at løgsaft er godt for din hårvækst.

De 23 delltagere i undersøgelsen har smurt løgsaft på deres hoved to gange om dagen. Inden der var gået seks uger, kunne 20 af dem se, at deres hår voksede bedre. Det skyldes, at løgene indeholder flavonid, der virker antiinflammatorisk.


2. Peberfrugter

Peberfrugter indeholder capsaicin, der stimulerer hårvæksten. En undersøgelse fra Growth Hormone and IGF Research Company viser, at capsaicin virker inden for fem måneder, hvis man tager 6 mg i kosttilskud hver dag.

3. Rosmarin, aloe vera og salvie

Rosmarin er kendt for at få håret til at gro. Salvie øger hårcellernes densitet, og aloe vera har i århundreder været kendt for at få nyt hår til at gro.


4. Spis mad med zink

Zinkmangel er en af de mest almindelige årsager til hårtab. Zink er med til at bygge opbygge proteiner, der er essentielle for at håret kan vokse. Det er også med til at danne DNA-celler og til at gendanne og danne nyt væv.

Zink er også med til at regulere hormonet testosteron, der er en af årsagerne til, at mænd taber håret.

Hvis du vil spise mere zink, kan du blandt andet få det gennem magert oksekød, spinat, nødder, græskar, kylling og svinekød.

5. Lær at stresse af

Ofte er stress en af årsagerne til, at man taber håret. Stress skader kroppen. Du kan blandt andet stresse af ved at dyrke regelmæssig motion eller dyrke dine hobbyer, hvis du vil slappe af.


6. Masser din hovedbund med mandelolie.

Mandelolie indeholder masser næringsstoffer, blandt andet D- og E-vitamin, magnesium, jern og sunde fedtsyrer. Hvis du masserer mandelolie ind i din hovedbund, trænger det ned og beskytter rødderne og hårsækkene. Mandelolie kan også gøre håret mere skinnende, og så virker det antiinflammatorisk.

7. Behandl dit hår med respekt

Der er mange kosmetiske produkter, der lover fantastiske resultater for dit hår. Men mange af dem er proppet med kemikalier, er faktisk kan skade dit hår, hvis du bruger produkterne i længere tid.

Sørg for at købe hårpleje med naturlige ingredienser og tør dit hår forsigtigt i et håndklæde i stedet for at føntørre det.