JS er her:
 
 
Annoncering
Kontakt
Om Sundhedsguiden
Temaer
Symptomguiden
Test dig selv
Alle Nyheder
Find Behandler

Kom i dit livs form NU

   
 Din puls er et genialt træningsredskab. Ved at holde øje med pulsen får du nemlig et nøjagtigt billede af, hvor effektivt du træner. Med et pulsur bliver du i stand til gradvist at optrappe belastningen og styre din træning, så den bliver så givtig som muligt og passer lige præcis til dig. Groft sagt skal du bare spænde pulsuret om håndleddet, kode to tal ind og gå i gang med at træne.
  Mest læste artikel
 
  


Kilde: Aktiv Træning

Din puls er et genialt træningsredskab, uanset om du ønsker at komme i gang med at træne, vil tabe dig eller har sat dig et mål om at komme i dit livs form. Ved at holde øje med pulsen får du nemlig et nøjagtigt billede af, hvor effektivt du træner. Netop træningseffektiviteten er ellers svær at vurdere, og mange kommer derfor uvilkårligt til at træne for hårdt. Hvis man træner i anfald af træningsraseri, vil overbelastede sener, ømme muskler og udmattelse hurtigt ødelægge glæden ved at træne og lysten til at fortsætte.

Med et pulsur bliver du i stand til gradvist at optrappe belastningen og styre din træning, så den bliver så givtig som muligt og passer lige præcis til dig.

Pulsuret er også en gave til dig, som længe har trænet regelmæssigt og nu er nået til et punkt, hvor formen ikke flytter sig. Og da vi mænd i høj grad motiveres af at se fremgang og blive bedre til det, vi laver, kan en stagnerende formkurve hurtigt ødelægge motivationen. For igen at opnå formfremgang er det en god idé at variere træningen mere. Det vil sige, at man ikke træner i det samme tempo og med samme belastning hver gang.

Har du for eksempel en tendens til at cykle med samme lave hastighed uge efter uge, vil du opleve enorme fremskridt, når du begynder at lægge nogle tempofyldte ture og korte farteksplosioner ind i træningen. Hvor meget tempo og hvor lange eksplosioner du skal indlægge, hjælper pulsuret og et af hæftets træningsprogrammer dig med at styre. Hvis du hører til dem, der altid træner i samme høje tempo, kan pulsuret også hjælpe dig til at komme i bedre form, fordi du kan tilgodese kroppens behov for varieret træning og restitution. Det bedste ved pulsuret er imidlertid,at du hverken skal være svagstrømsingeniør eller atomfysiker for bruge det. Groft sagt skal du bare spænde pulsuret om håndleddet, kode to tal ind og gå i gang med at træne.

 
 
 
Søg efter behandler indenfor pulstræning på i samarbejde med Sundhedsguiden.dk
Mest læste artikler:Test dig selv:

Læs også

12 spørgsmål og svar om pulstræning
Det består pulsuret af
Det opnår du i pulszonerne
Kom i dit livs form NU
Når formen bliver synligt bedre
Pulsuret afslører hvor hårdt dit hjerte arbejder
Sådan kommer du i gang
Træningsprogrammer til alle niveauer

Dagens nyhed

Kan man stole på Fastfoodkæden McDonalds?

 

 

Læs her 


Symptom tjekker
Prøv vores symptomguide og få et forslag til en diagnose.

Læs her 

Temaer


Astma
 
Oplysninger på Sundhedsguiden må ikke erstatte kompetent og professionel rådgivning af egen læge eller behandler.
Diagnostisering og fastlæggelse af behandling må ikke foretages udelukkende udfra oplysninger på dette site. 
Læs Sundhedsguidens Mission og Forbehold -  Hjem -  Kontakt   

 
© Copyright 1999 - 2014 - www.sundhedsguiden.dk

SignUp PopUp