JS er her:
 
Annoncering
Kontakt
Om Sundhedsguiden
Temaer
Symptomguiden
Test dig selv
Alle Nyheder
Find Behandler

Sådan kan du bevæge dig mere i hverdagen

Forfatter:Fysioterapeut, Lotte Paarup
Kilde:www.lottepaarup.dk www.denintelligentekrop.dk
Dato:31. august 2009

   
 Sundhedsguiden.dk - Sådan bevæger du dig mere i hverdagen | 10000, skridt, bevægelse, aktivitetsniveau, ændre, rutinerHar du stillesidende arbejde, kan det være svært at gå 10.000 skridt om dagen. Heldigvis, skal der ikke ret meget til for at ændre de daglige rutiner, så du kan hente ekstra skridt, mere bevægelse, og dermed holde dit samlede aktivitetsniveau tilstrækkeligt højt til at opnå forbedring. Blot ved et par små ændringer, kan der hurtigt snige sig mere bevægelse ind i din hverdag
  Mest læste artikel
 
  

Sundhedsguiden.dk - Sådan bevæger du dig mere i hverdagen | 10000, skridt, bevægelse, aktivitetsniveau, ændre, rutiner
Blot ved et par små ændringer,
kan der hurtigt snige sig mere
bevægelse ind i din hverdag

Har du stillesidende arbejde, kan det være svært at gå 10.000 skridt om dagen. Heldigvis, skal der ikke ret meget til for at ændre de daglige rutiner, så du kan hente ekstra skridt, mere bevægelse, og dermed holde dit samlede aktivitetsniveau tilstrækkeligt højt til at opnå forbedring. Blot ved et par små ændringer, kan der hurtigt snige sig mere bevægelse ind i din hverdag.
 

Parker længst væk fra Supermarkedet

Eksperimenter med hvor meget ekstra det giver ved at parkere på pladserne længst væk fra supermarkedet.
 

Gå til bageren i stedet for at tage bilen

Det tæller meget mere end du regner med.
 

Tag trappen

Trapper tæller rigtig godt i regnskabet, så selvom det er fristende at snuppe elevatoren, skulle du i stedet prøve at tage trapperne.
 

Bevæg dig, når du venter på bus og tog

Gør det også til en vane at gå rundt i stedet for blot at stå og vente, når du venter på bussen og toget. På den måde bliver en forsinkelse en motionsmulighed i stedet for et irritationsmoment.
 

Leg med børnene

Undervurder ikke legen med dit barn, det at tumle rund med børn giver hurtigt mange ekstra skridt, for slet ikke at tale om alt det sjov og nærvær du samtidig oplever med dit barn.
 

Gå hen til dine kollegaer i stedet for at ringe

Prøv en dag på jobbet at gå til dine kolleger og overlevere en besked i stedet for at benytte e-mail eller telefon. Du vil se på tælle-regnskabet, at det kan betale sig.
 

Lav konkurrencer om hvem der går mest

Lav små konkurrencer imellem familiemedlemmer, skoleklasserne, på jobbet osv. - kan børnehaveklasserne måske slå 9. klasserne her?
 

Brug skridttælleren til børnene i skolen.

Matematiktimerne og lektierne er en oplagt mulighed. Glem heller ikke idrætstimerne, hvor tælleren direkte kan bruges til at sætte fokus på bevægelse.
 

Gå en tur med naboen

Rigtig mange mennesker kan ikke tage sig sammen til den ekstra gåtur hver dag, som betyder, at tælle-regnskabet kommer op. Det er her, at dine naboer kommer ind i billedet. De kan helt sikkert heller ikke tage sig sammen. Lav aftaler om at gå sammen – det fremmer også naboskabet. Desuden kan en gåtur give fred og ro, en god kontrast til den ellers så ofte stressende hverdag.
 
 
 
Søg efter behandler indenfor motion på i samarbejde med Sundhedsguiden.dk
Mest læste artikler:Test dig selv:

Læs også

5 gode rygøvelser
Gå eller løb
Motion styrker immunforsvaret
Sportsskader
10.000 skridt om dagen - så er du godt på vej...
Bækkenbunden - bundproppen i kropsstammen
Den intelligente arbejdsplads
Den intelligente krop på job
En sund vejrtrækning skaber fysisk balance
Form din krop - fordel dine kilo bedre
Hvad ved vi om trænings indvirkning på problemer med ryggen
Hvordan træner jeg bedst min ryg
Motionsguide
Motion er din egen humørmedicin
Om motion og forskellige motionsformer
Sjov og effektiv træning i vand
Skift arbejdsstilling ofte
Stress og motion – find balancen
Sådan kan du bevæge dig mere i hverdagen
Vintermotion
øvelser for fingerne
øvelser for håndleddet
Kom i form
Motion på recept - Motionsmanualen

Dagens nyhed

Gennembrud i diabetesforskning – kur lige på trapperne

 

 

Læs her 


Symptom tjekker
Prøv vores symptomguide og få et forslag til en diagnose.

Læs her 

Temaer


Astma
 
Oplysninger på Sundhedsguiden må ikke erstatte kompetent og professionel rådgivning af egen læge eller behandler.
Diagnostisering og fastlæggelse af behandling må ikke foretages udelukkende udfra oplysninger på dette site. 
Læs Sundhedsguidens Mission og Forbehold -  Hjem -  Kontakt   

 
© Copyright 1999 - 2014 - www.sundhedsguiden.dk

SignUp PopUp