Flad mave for altid, del 1

Flad mave for altid, del 1

Læs om mavetræning. Få gode tips til en flad mave for altid. Hvodan kan du opnåe en veltrænet, flad mave. Sådan får du en flad mave.

  • Udgangsstilling: Stå på alle fire med hænderne lige under skuldrene og hænderne lige under hofterne. Træk skuldrene ned mod bagdelen. Svaj over lænden svarende til det svaj, du har, når du står op. Spænd bækkenbunden, og sug maven ind.

  • Øvelsen: Hold spændingen i maven i 60 sekunder. Hold pause i 30 sekunder, og gentag øvelsen 2-3 gange mere.

  • Fokus: Hold ryggen ret, og sug maven kraftigt ind. Vær fokuseret i de 60 sekunder.
  •  

    2. Skub på knæ

    • Træner: De lige mavemuskler og den tværgående mavemuskel.

    • Udgangsstilling:

      Lig på ryggen med knæene trukket ind over maven. Placer en hånd på forsiden af hvert lår. Højre hånd på højre lår, og venstre hånd på venstre lår. Spænd bækkenbunden, og sug maven ind.

    • Bevægelsen: Løft hovedet op fra gulvet, og skub så på knæene, som om du vil skubbe dem væk fra dig, mens du trækker knæene op mod brystet, så benene ikke flytter sig. Skub alt, hvad du kan, med armene. Lav 4 x 10-15 gentagelser i alt. Hvis du kan lave flere gentagelser, før du er træt, skubber du ikke nok med din hånd.

    • Fokus: Sug maven ind, og skub til med hånden!

     

     

    Kilde: www.nymanns.dk og www.birgittenymann.dk

     

     

     

    Denne artikel er oprettet på Sundhedsguiden d. 05.12.06