Ha' det godt - Øvelse 7

Dato: Revideret 1. maj 2010 - første publicering 28. november 2007
http://www.sundhedsguiden.dk/media/101/SG/images_newSG/lotte_paarup/LP_oevelse7_manchet.jpg

I øvelse 7 træner du skuldre, bagside overarme, mave og ryg. Selvom øvelsen ser enkel ud, er den effektiv, fordi du sidder på en bold.

I øvelse 7 træner du skuldre, bagside overarme, mave og ryg. Selvom øvelsen ser enkel ud, er den effektiv, fordi du sidder på en bold.

Udgangsstilling

Læg midten af elastikken på bolden og sæt dig ovenpå denne med fødderne let spredte. Vikl enderne af elastikken omkring hænderne, bøj albuerne og hold hænderne ud for skuldrene.
 

Bevægelse

Stræk begge arme over hovedet og sænk kontrolleret ned igen. Hvis du kan, så løft samtidig den ene fod fra gulvet, når du strækker armene. Sæt den ned igen, når armene sænkes. Løft den anden fod næste gang. Hold hele tiden ryggen ret, og undgå at skyde vægten til siden. Tænk på at sænke dine skuldre, når du strækker armene over hovedet. Husk også at spænde i bækkenbund og mave.
 

Øvelsen træner primært

Skuldre, bagside overarme, mave og ryg.
 
 
Gå videre til Øvelse 8